Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Wreszcie.
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    Cudownie! Budować! Wreszcie można normalnie jezdzić po Polsce!
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    super polactwo w pierdziawkach na kredyt będzie się na tym wyprzedzać i z tego spadać. Zakład?
    już oceniałe(a)ś
    4
    9
    Te estakady będą za 50-60 lat do generalnego remontu (czytaj: zburzenia i zbudowania od nowa), bo taka jest z grubsza trwałość obiektów inżynieryjnych. Takie budowanie co 50 lat to duże koszty dla budżetu i dla środowiska. Zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby obniżyć parametry drogi i poprowadzić ją po ziemi.
    @niwelator
    "Zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby obniżyć parametry drogi i poprowadzić ją po ziemi" - tutaj raczej nie było takiej możliwości.
    Tam są wąskie doliny z gęstą zabudową, żeby trasę poprowadzić dolinami, to trzeba by wysiedlać wręcz całe wsie, niemal jak przy budowie zapory i sztucznego zbiornika. Z kolei tym śladem, którym trasa biegnie estakadami i tunelami, nie dałoby się jej poprowadzić "po ziemi", bo byłoby zdecydowanie zbyt stromo. Czyli żeby jakoś bokiem to przeprowadzić "po ziemi", to trzeba by drogę zupełnie inaczej przeprowadzić, z wieloma serpentynami, do tego trzeba by dużo więcej mieszkańców wywłaszczyć. A taka trasa z serpentynami byłaby dużo niższej jakości, dużo trudniejsza do pokonania, co mogłoby spowodować, że ludzie i tak woleliby jechać lokalnymi drogami przez Węgierską Górkę i inne tamtejsze wsi...
    już oceniałe(a)ś
    1
    0