Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
1 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana. Prosto z wysokich i długich estakad będziemy tutaj wjeżdżać do tuneli. Ostatni brakujący odcinek drogi ekspresowej S1 na południu Polski powstaje w rejonie Węgierskiej Górki na Żywiecczyźnie. Gdy fragment o długości 8,5 km zostanie ukończony, kierowcy wygodnie pojadą na Słowację i dalej, na południe Europy. Odcinek z Przybędzy do Milówki to najtrudniejsze zadanie realizowane na całej drodze S1. Trasa przecina tu bowiem Beskidy, dlatego pobiegnie głównie tunelami i estakadami. Najokazalsza będzie miała prawie 25 m wysokości i 900 m długości. Prace przy niej oraz innych estakadach są coraz bardziej zaawansowane. Widać już, że kierowcy pojadą nimi dosłownie nad czubkami drzew. Trwa także drążenie czterech tuneli - każdy z nich będzie miał około 1 km długości. Budowa tego odcinka drogi ekspresowej S1 powinna zakończyć się w sierpniu 2023 r. Jej koszt to prawie 1,38 mld zł.
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
2 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
3 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
4 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
5 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
6 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
7 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
8 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
9 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
10 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
11 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
12 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
13 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
14 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
15 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
16 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
17 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
18 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
19 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
20 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
21 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
22 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
23 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
24 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
25 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
26 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
27 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
28 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
29 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
30 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
31 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
32 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
33 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
34 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
35 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
36 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
37 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
38 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl/GDDKiA
39 z 39
Budowa drogi ekspresowej S1, która przetnie Beskidy, jest coraz bardziej zaawansowana
Wszystkie komentarze
"Zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby obniżyć parametry drogi i poprowadzić ją po ziemi" - tutaj raczej nie było takiej możliwości.
Tam są wąskie doliny z gęstą zabudową, żeby trasę poprowadzić dolinami, to trzeba by wysiedlać wręcz całe wsie, niemal jak przy budowie zapory i sztucznego zbiornika. Z kolei tym śladem, którym trasa biegnie estakadami i tunelami, nie dałoby się jej poprowadzić "po ziemi", bo byłoby zdecydowanie zbyt stromo. Czyli żeby jakoś bokiem to przeprowadzić "po ziemi", to trzeba by drogę zupełnie inaczej przeprowadzić, z wieloma serpentynami, do tego trzeba by dużo więcej mieszkańców wywłaszczyć. A taka trasa z serpentynami byłaby dużo niższej jakości, dużo trudniejsza do pokonania, co mogłoby spowodować, że ludzie i tak woleliby jechać lokalnymi drogami przez Węgierską Górkę i inne tamtejsze wsi...