W polskiej fabryce koncernu Stellantis w Gliwicach podjęto decyzję o przejściu na dwuzmianowy system, począwszy od 30 września tego roku. To oznacza zakończenie współpracy z 500 pracownikami agencji pracy tymczasowej.

W czerwcu 2022 roku przegłosowano wprowadzenie z końcem 2035 roku zakazu rejestracji pojazdów z silnikami spalinowymi w Unii Europejskiej. Spółka Stellantis, francusko-włosko-amerykański koncern motoryzacyjny powstały w 2021 roku w wyniku fuzji włosko-amerykańskiej spółki Fiat Chrysler Automobiles z francuską spółką Groupe PSA, poinformowała wtedy, że chce zakończyć produkcję silników spalinowych w swoich europejskich zakładach do 2030 roku.

Pół tysiąca osób straci pracę w zakładzie w Gliwicach

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Sebastian Ogórek poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Brawo Polska i brawa dla UE. Motoryzacja w Europie umiera i zalewa nas chinski szajs
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    Zwolnieni z podatków, pracownicy z agencji - co za dno
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Ulice Bielska, Krakowa i innych miast są pełne Aut z Azji - Opel czy Fiat to raczej rzadkość. Sa jeszcze jakies pytania do zwolnień? Nasze emerytury pewnie nam zapłacą Koreańczycy ...
    już oceniałe(a)ś
    0
    1